Kinderdagverblijf Krisjkrasjkresj is toe aan een grootscheepse renovatie. Enerzijds om het pand -waarvan de basis dateert uit 1920- te verduurzamen, anderzijds zijn de ruimten en het interieur qua gebruik en uitstraling toe aan een upgrade. Met het front langs het Smidspad, langs de binnentuin en de voorzijde van de garage, zijn er twee volumes geschikt om te handhaven: De voormalige garage linksachter doet al lang dienst als een aparte kinderdagverblijf groep en dat blijft zo. De hal linksvoor -de voormalige strijkerij- heeft een grote vrije overspanning met betonnen dak en is als casco goed her te gebruiken. Alle ruimten daar omheen zijn vooral kleinere aanbouwen uit het verleden met veel draagstructuren op ongelukkige plekken en heel bewerkelijk om anders in te delen en te verduurzamen. Deze worden gesloopt. Achter het front aan de rechter zijde wordt ruimte gemaakt voor een nieuwe hoofdentree. Op dit moment gaat iedereen achterom binnen. Er wordt een nis gecreëerd grenzend aan het Smidspad om ruimte te maken voor de ingang. Het Smidspad is te smal om pal aan de straat de ingang te maken. In de nis kunnen bezoekers veilig naar binnen en naar buiten en even hun fiets wegzetten. Aan de tuinzijde wordt de achtergevel iets naar binnen gehaald. De ruimte die zo ontstaat ten opzichte van de oude achtergevellijn doet straks dienst als overdekte buitenruimte. Per saldo wordt het nieuwe bouwvolume dus iets kleiner. Een groot deel van de nieuwbouw wordt uitgevoerd met sheddaken, een verwijzing naar het industriële verleden, maar ook een manier om een grote hoeveelheid zonnepanelen op een natuurlijke manier je juiste helling te geven en vanaf de andere kant extra licht toe te laten tot de groepsruimten. Daar waar het daglicht aan de tuinzijde gedempt wordt door de glazen luifel. De sheddaken komen vooral tot uiting in de Kardinaal Alfrinkstraat. Het samengestelde volume blijft aan deze kant in de traditie van een verzameling volumes die kenmerkend is voor een oud fabriekscomplex. Bovendien kan daarmee in de steeg het grillige verloop van de rooilijn worden gevolgd.